Jak rozwijają się samochodowe marki niemieckie?
Niemieckie samochody cieszą się dużą estymą, trudno powiedzieć czy zasłużoną. Przysłowiowa wręcz solidność i rzetelność ma znaczący wpływ na postrzeganie produktów zza zachodniej granicy. Marki niemieckie zapracowały na swoją opinię długotrwałym istnieniem na rynku. Audi, Mercedes czy BMW to samochody z klasą z przeznaczeniem dla wymagającego odbiorcy. Obecnie koncerny zasila ogólnoświatowy kapitał, technologie są pozyskiwane szczególnie z Azji, a fabryki rozsiane są po całej Europie, więc ciężko ciągle nawiązywać do niemieckiej solidności.
Jak marki niemieckie udoskonalają auta?
Audi, Mercedes i BMW specjalizują się w produkcji klasycznych, ciężkich limuzyn, zgrabnie sunących po drogach. Są to auta najczęściej wybierane przez przedstawicieli wyższej klasy średniej, tym samym dodające prestiżu i elegancji. Kierowca może czuć się w nich komfortowo i bezpiecznie, ze względu na ilość zabezpieczeń przeciw wypadkowych. Liczba kurtyn i poduszek powietrznych może oszałamiać, dając tym samym znaczną gwarancję bezpieczeństwa. Wnętrza samochodów są najczęściej projektowane przez włoskich designerów, tak by cieszyć i podkreślać komfort wyposażenia. Skórzane, zazwyczaj kanapy pozwalają zaakcentować luksus marki. Każdy z tych koncernów stara się jak najbardziej udoskonalić swój główny produkt, by jak najczęściej proponować klientom nowe stuningowane i naszprycowane elektroniką auta. Komputery pokładowe na bieżąco analizują stan samochodu, spalanie i zużycie materiałów jezdnych, tak by kierowca mógł skupić się tylko na prowadzeniu auta. Eleganckie limuzyny można podziwiać na drogach całego świta.
Jak nowe rodzaje samochodów radzą sobie na rynkach?
Audi, Mercedes i BMW starają się zaistnieć także w wersjach sportowych, jednocześnie nowoczesnych i ekskluzywnych, skierowane do osób, dla których takie auto jest kolejnym samochodem w garażu. Nowoczesne kształty zewnętrzne, bardzo opływowe, stylizowane na samochody wyścigowe, ze sportowym orurowaniem przyciągają wzrok, szczególnie młodszej części entuzjastów motoryzacji. Kolejnym segmentem, gdzie te marki zaznaczają swoją obecność, są SUV-y, które na przekór najczęściej kupują kobiety. Pomimo swojej wielkości i masywności są najlepiej sprzedającymi się samochodami traktowanymi jako rodzinne. Ze względu na swoją masę budzą respekt i dają ogromne poczucie bezpieczeństwa, co w przypadku aut skierowanych do rodzin jest najważniejszym argumentem. To jak w nich czują się dzieci, brane jest najczęściej pod uwagę przy zakupie takiego samochodu, a duże pojemne wnętrza sprzyjają komfortowej jeździe na dłuższe trasy. Niebagatelna liczna schowków, pozwala na ukrycie wszystkich niezbędnych akcesoriów potrzebnych podczas podróży z dzieckiem. Oczywiście wszystkie te auta produkowane są również dla klienta o mniej zasobnym portfelu, z uboższym wnętrzem i gorszymi parametrami technologicznymi. Każda z tych marek stara się zachować klasę i prestiż wypracowany przez lata doświadczeń i aktywnego istnienia na rynku motoryzacyjnym.